Regisztráljunk, hogyan és miért?
Kötelező cégkapu regisztráció!
Elektronikus kommunikációs felület a gazdálkodó szervezetek és a hivatalos szervek között.
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény /továbbiakban: e-ügyintézési tv./ értelmében 2018. január 01-től kötelezővé teszi a gazdálkodó szervezetek számára az állammal való elektronikus kapcsolattartást, valamint az ehhez szükséges hivatalos elérhetőségekről történő dokumentumküldést, és fogadást, ehhez az állam a gazdálkodó szervezetek számára Cégkapu szolgáltatást biztosít.
2017. január 01-jén már létező gazdálkodó szervezeteknek a hivatalos elérhetőségüket be kell, hogy jelentsék 2017. augusztus 31-ig a szervezetet nyilvántartó közhiteles nyilvántartásba, vagy a Rendelkezési Nyilvántartásba (RNY), melynek előfeltétele a Cégkapu szolgáltatásra történő regisztráció.
A cégeknek a cegkapu.gov.hu oldalon van lehetőségük a Cégkapu-szolgáltatás használatához szükséges regisztráció elvégzésére, illetve kezdeményezésére.
A Cégkapu-regisztrációs szolgáltatás kizárólag a Cégkapu regisztráció lehetőségét biztosítja. A regisztrációval igényelt tárhelyszolgáltatás 2017. december 01.-jén indul.
A cégnyilvántartásban szereplő cégek esetén alkalmazható teljesen automatikus online regisztráció. Az online regisztráció további előfeltétele, hogy maga a cégképviselő saját nevében végezze el a regisztrációt. /pl. együttes cégképviselet esetén a cégképviselő-társa helyett nem tud ezen a módon regisztrálni/
Hogyan regisztrálhatunk?
A regisztráció menete viszonylag egyszerű azon cégeknél ahol egy törvényes képviselője van a cégnek, ahol a cégképviselet módja együttes, vagy esetleg alapítványról, vagy egyéb szervezetről beszélünk, ott érdemes mélyebbre ásnunk a cégregisztrációs folyamatokban.
Végigvezetjük a cégregisztrációján ha Ön az egyedüli törvényes képviselő, minden más esetben vegye fel velünk a kapcsolatot!
Mire lesz szükségünk mielőtt neki kezdünk a regisztrációhoz:
- a cég számára egy külön erre a célra létrehozott email címre, célszerű a cegkapu@cegnev.hu email létrehozása
- a cég képviselőjeként saját ügyfélkapus felhasználó nevünkre és jelszavunkra
- az általunk képviselt szervezet adószámára
A regisztráció folyamata
- Nyissuk meg böngészőnkkel a https://cegkapu.gov.hu címet. Ahol a következő ablak jelenik meg:
- a BEJELENTKEZÉS -re kattintva indítsuk el a regisztrációt.
- A rendszer automatikusan a Központi Azonosítási Ügynök oldalára irányít minket. Célszerű regisztrációnk során az ÜGYFÉLKAPU -s azonosítási módot választani. /Ha a lehetőségek közül egyikkel sem tudjuk magunkat azonosítani, akkor a legközelebbi Kormányablakban pár perc alatt létrehozható saját ügyfélkapu regisztráció. /
- A rendszer átirányít a regisztrációs felületre, de már, mint belépett felhasználó.
Ezen az oldalon az Általános szerződési feltételeket elfogadva, a CÉGJEGYZÉKBEN SZEREPLŐ GAZDÁLKODÓ SZERVEZET feliratra kattintva újabb képernyőn tudjuk megadni a teljes regisztrációhoz szükséges adatokat.
Itt kell bejelölni, hogy a cégképviseletre jogosultak vagyunk, a cég adószámát, valamint az email címet. Ne felejtsük el bejelölni a hozzájáruló nyilatkozatot.
- A következő lépésben a cégkapu megbízott személy adatait mutatja meg /alapesetben a sajátunk, mint a cég képviselőét/. A cégkapumegbízott az a személy, aki ennek a tárhelynek a kezelője, a működésért felelőse. Más megbízott személyt csak alapos indokkal adjunk meg. Az engedélyezést, hogy a cégkapucím nyilvántartásba történő bejelentéshez hozzájárulunk, pipáljuk be. Ha még egyszer leellenőriztük adatainkat nyomjunk rá a BEFEJEZÉS gombra.
- Amennyiben minden megfelelő volt, a sikeres regisztráció megtörtént. A rendszer egyedi azonosító számot generál amit töltsünk le. Fontos lesz még a későbbiek során.
Amennyiben a regisztráció során elakad, vagy további kérdése van, forduljon hozzánk bizalommal!